Adviseur / Projectleider Informatiemanagement

32 uur
  • Vacaturenummer: Hurrey-0429
  • Opdrachtgever: Gemeente Leidschendam-Voorburg
  • Locatie: Leidschendam - Voorburg
  • Aanbod: Tarief € 85
  • Opleiding: HBO
  • Duur: 26 juli 2021 - 26 oktober 2021, 3 maanden
  • Aantal uur: Part-time, 32 uur

Wie zijn wij?

Dat betekent, werken voor een sociale en ondernemende gemeente met ongeveer 75.000 inwoners. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan de inwoners, bedrijven en instellingen.

Wij werken informatiegestuurd en zijn toekomstgericht. We stimuleren klantgerichtheid en het nemen van eigen initiatief bij onze medewerkers. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid. Het medewerkersonderzoek 2019-2020 wees uit dat medewerkers het vertrouwen van hun werkgever waarderen en dat het hen zelfstandiger en flexibeler maakt. Deze positieve waardering leverde het keurmerk “Beste werkgever” op.

De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht en levert ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om er voor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo’n 80 medewerkers.

Onder de afdeling bedrijfsvoering valt het team Informatiemanagement, ICT Service en Onderzoek (IISO). Binnen dit team vallen de disciplines informatiemanagement, informatiebeveiliging, ICT service (beheer), business intelligence en onderzoek. Dit team wordt aangestuurd door de Chief Information Officer (CIO).

Opdrachtomschrijving

Je bent werkzaam als adviseur/projectleider Informatiemanagement binnen het team IISO waarbij de afdelingen in het ruimtelijke domein je belangrijkste stakeholders zijn. Naast het ruimtelijke domein zijn er nog 3 andere domeinen, namelijk het sociaal domein, dienstverlening en interne organisatie. In het afgelopen jaar is er veel geïnvesteerd in de organisatie- en domeinarchitectuur, die kaders moet bieden om een veilig en duurzaam IT landschap te waarborgen.

Informatiemanagement is een belangrijk onderdeel van de totale dienstverlening. Het team Informatiemanagement, ICT Service en Onderzoek is ambitieus en enthousiast en heeft collega’s met verschillende achtergronden die elkaar ook in projecten kunnen versterken. Daarnaast werk je ook samen met andere vakspecialisten (bijvoorbeeld op het gebied van Business Intelligence, Functioneel Beheer) en leveranciers. De teamleden zijn kundig, zelfredzaam én gericht op ontwikkeling en samenwerking. Met de (interne) klant én met elkaar.

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, afstemmen en bijhouden van de roadmap die op dit domein van toepassing is. De ambitie van jouw domein en de eerder genoemde kaders, vormen de basis om de roadmap vorm te geven. In de roadmap staan de concrete ontwikkelingen voor het domein in de komende jaren en wordt als leidraad gebruikt om projecten te definiëren en daarmee de informatievoorziening en ICT binnen dit domein naar een hoger niveau te tillen.

Je leiding over de projecten rondom informatievoorziening en ICT en het coördineren van de beheerorganisatie in het verlengde daarvan. Je bent verantwoordelijk en aanspreekbaar voor het succesvol bereiken van de afgesproken resultaten. Je bent een kei in netwerken en verbinden van afdeling overstijgende processen. Je kunt projectmatig werken en beschikt over goede adviesvaardigheden.

Jij bent een enthousiaste en energieke teamspeler. Je werkt verbindend en zoekt de samenwerking op. Doordat je afhankelijk bent van o.a. data die jouw collega’s binnen de organisatie vergaren weet je als geen ander om draagvlak te creëren en anderen mee te krijgen. Je staat stevig in je schoenen en houdt van projectmatig werken, het halen van deadlines zie je als een uitdaging. Als mede kartrekker van de gehele doorontwikkeling van de informatievoorziening binnen LV weet je het overzicht te behouden en met goede adviesvaardigheden de organisatie verder te helpen.

De algemene werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Adviseren van de vakafdelingen binnen de kaders van de informatiemanagement/ICT missie, visie en strategie;
  • Vertalen van de informatiebehoeften naar de nodige applicaties;
  • Coördineren en (laten) realiseren van projecten;
  • Signaleren van interne en externe ontwikkelingen en vertaalt de mogelijke consequenties naar de roadmap;
  • Leveren van een inhoudelijke bijdrage aan de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van het informatiebeleid.

Concrete trajecten die nu lopen waar je op ingezet gaat worden zijn:

  • Gegevens uitwisseling middels koppeling ABS->Obsurv;
  • Gegevens uitwisseling middels koppeling Luminizer->Obsurv;
  • Onderzoek naar implementatie afvalverzamelen;
  • Vervanging key2vergunningen door Centric Leef Omgeving;
  • Repond magazijn applicatie naar de Cloud;
  • Repond werkplaats applicatie naar de Cloud;
  • Implementatie BouwApp voor het uitvoeren van rioleringsprojecten;
  • Vervanging Key2parkeren;
  • Leantraject Meldingen Openbare Ruimte.

Dit ben jij?

  • Een afgeronde opleiding op HBO bachelor niveau;
  • Aantoonbare kennis en werkervaring van informatiemanagement en ICT opgedaan d.m.v. een opleiding en / of werkervaring;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider / informatiemanager in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring bij een decentrale overheidsinstelling in de afgelopen 2 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring in het Ruimtelijk Domein bij of in opdracht van een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring in ITIL processen.

Overige

  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 20 juli 2021 van 10:00 uur tot 14:00 uur.

Dit zijn wij

Hurrey is een bemiddelingsbureau voor hoogopgeleide professionals in IT. Vanuit ons kantoor in Hoorn ondersteunen wij organisaties in heel Nederland die tijdelijk meer capaciteit en kennis nodig hebben. Onze snelheid is onze kracht. Met een up-to-date netwerk van professionals helpen wij organisaties snel hun capaciteitsprobleem op te lossen. Hierdoor zien opdrachtgevers en kandidaten ons als een energieke, betrokken en proactieve partner.

Laten we kennismaken

Krijg je energie van deze functieomschrijving en pas je in het profiel? Dan komen we graag met jou in contact. Je hoeft niet te reizen. We spreken af bij een Van der Valk hotel bij jou in de buurt. De koffie is voor onze rekening. Maak vandaag nog een afspraak via telefoonnummer 085 06 00 587 of mail naar info@hurrey.nl.

De reactietermijn van deze opdracht is gesloten op donderdag 15 juli 2021.

Maak de volgende stap in jouw carrière

Zoek jij als professional echt
een uitdagend project? En ben je net als wij energiek, enthousiast en betrokken?
Dan maken we graag kennis met je. Lees meer over onze werkwijze.