Adoptie/Change consultant

36 uur
  • Vacaturenummer: Hurrey-0500
  • Opdrachtgever: Gemeente Utrecht
  • Locatie: Utrecht
  • Aanbod: Tarief € 95 of € 7.500 - € 8.000 (o.b.v. 40 uur) per maand
  • Opleiding: HBO
  • Duur: 1 december 2021 - 30 april 2022, 5 maanden (optie tot verlenging)
  • Aantal uur: Full-time, 36 uur

Wie zijn wij?

Utrecht groeit. Dat vraagt om nieuwe innovatieve oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken, onder andere op gebied van bereikbaarheid, duurzaamheid en gezondheid. Wij zoeken mensen met een brede blik om met lef en ambitie te investeren in onze gezonde en aantrekkelijke stad, wijk en buurt van vandaag en morgen. Samen met bewoners, ondernemers en partners bouwen we aan een stad waar mensen oog hebben voor elkaar. Daarbij handelen we naar onze kernwaarden: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. Met ruim 4.000 collega’s beschikt onze organisatie over een groot netwerk, zowel in de organisatie en in de stad als op nationaal en internationaal niveau. Die omvang maakt het mogelijk om écht verschil te maken in Utrecht.

Opdrachtomschrijving

Als adoptie/change consultant ben je samen met de ICT projectmanager Werken 3.0 verantwoordelijk voor het veranderproject van begin tot eind. Door jouw inlevingsvermogen leer je snel wat de behoeftes van onze gebruikers zijn, ieder met zijn eigen uitdagingen en cultuur. Je ontwikkelt een veranderplan die daar uitstekend bij aansluit en helpt bij de acceptatie van onze nieuwe oplossingen (Office 365 en nieuwe digitale werkplek). Daarbij zorg jij voor de uitvoering van het veranderplan door onze gebruikers te inspireren, managers te coachen in leiderschap en na te denken over de communicatie richting de medewerkers. Omdat je in een team werkt, spar jij geregeld met jouw collega’s. Samen zorg je ervoor dat onze gebruikers een optimale overgang maken naar de nieuwe technologische hulpmiddelen zoals, Microsoft Teams. De nieuwe digitale werkplek concept is/wordt opgebouwd rondom een aantal belangrijke kenmerken;

 • 3500 medewerkers krijgen een veilige en beheerde laptop (BIO compliant); 

• Arbowaardig werken op kantoor door laptop te verbinden met een dockingstation, beeldscherm, muis en toetsenbord;

• 1500 medewerkers zonder een laptop kunnen straks werken op nieuw aan te schaffen kleine desktops;

• Stapsgewijs worden applicaties uit de VDI omgeving beschikbaar gemaakt op de laptop en mini FAT client door applicaties als remote app, via proxy application of lokaal aan te bieden;

• De productiviteits- en samenwerkingsomgeving wordt opgebouwd rondom verschillende Office 365 producten (Teams, Sharepoint, OneNote, OneDrive, Exchange Online etc;

• Het totale concept is gebaseerd op geldende eisen voor privacy en informatieveiligheid.

Dit ben jij?

• Je hebt een afgerond HBO/WO diploma in de richting van Bedrijfskunde, HR, Communicatiewetenschappen of soortgelijk;

• Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke rol; 

• Je hebt affiniteit met innovatie en technologie; 

• Je hebt kennis van de functionaliteit en toepassing van ICT-infrastructuur en ICT-architectuur;

• Je hebt kennis en praktijkervaring met agile werken;

• Je hebt kennis van en praktijkervaring met projectmatig werken in een scrumomgeving; 

• Je hebt werkervaring bij gemeentelijke en/of (semi-)overheid organisaties;

• Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.

Competenties 

• Je bent communicatief sterk;

• Organisatietalent en het vermogen dingen voor elkaar te krijgen en doorbraken te creëren inimpasses; 

• Je hebt lef en bent proactief; 

• Organisatie sensitief; 

• Je kan zelfstandig werken; 

• Je bent een teamspeler.

Overige

CV, maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Motivatiebrief max. 2 A4 waarom je de meest geschikte kandidaat voor de opdracht bent.

De gesprekken vinden plaats op 30 november 2021 tussen 10.30 – 12.30 uur. 

Dit zijn wij

Hurrey is een bemiddelingsbureau voor hoogopgeleide professionals in IT. Vanuit ons kantoor in Hoorn ondersteunen wij organisaties in heel Nederland die tijdelijk meer capaciteit en kennis nodig hebben. Onze snelheid is onze kracht. Met een up-to-date netwerk van professionals helpen wij organisaties snel hun capaciteitsprobleem op te lossen. Hierdoor zien opdrachtgevers en kandidaten ons als een energieke, betrokken en proactieve partner.

Laten we kennismaken

Krijg je energie van deze functieomschrijving en pas je in het profiel? Dan komen we graag met jou in contact. Je hoeft niet te reizen. We spreken af bij een Van der Valk hotel bij jou in de buurt. De koffie is voor onze rekening. Maak vandaag nog een afspraak via telefoonnummer 085 06 00 587 of mail naar info@hurrey.nl.

De reactietermijn van deze opdracht is gesloten op dinsdag 23 november 2021.

Maak de volgende stap in jouw carrière

Zoek jij als professional echt
een uitdagend project? En ben je net als wij energiek, enthousiast en betrokken?
Dan maken we graag kennis met je. Lees meer over onze werkwijze.